Mynt i tre högar med små gröna växtskott som växer ur pengahögarna.

Vill du skänka en gåva till diakonimottagningen?

Många människor kommer till Lundby församlings diakonimottagning och frågar efter hjälp med mat, hjälp till hyra, elräkning, kläder etc. Vill du vara med och bidra till att vi kan fortsätta hjälpa församlingsbor i Lundby?

Diakonimottagningen arbetar för att motverka ekonomisk och social utsatthet
i Lundby församling, där flertalet lever under dessa svåra omständigheter. Många människor kommer till oss och frågar efter hjälp med mat, hjälp till hyra, elräkning, kläder etc. Vill du vara med och bidra till att diakonimottagningen kan fortsätta hjälpa församlingsbor i Lundby?

skänk gärna en gåva!

Bankgiro: 824-5557
Swish: 123 016 8112

Lundby församlings diakonimottagning

Diakonimottagningen erbjuder hjälp och stöd utifrån din ekonomiska situation, och i vissa fall socialt stöd till dig som är folkbokförd i församlingen. Tillsammans kommer vi söka fungerande lösningar.

Grafik med texten Handla till någon. I bakgrunden hyllor med livsmedel ur en butik.

Handla till någon

Har du möjlighet att köpa något extra när du är och handlar? Lundby församlings diakonimottagning tar tacksamt emot varor för att kunna skänka vidare. Det kan vara alltifrån konserver eller pasta till tvål och andra hudvårdsprodukter. Läs mer här om var och när du kan lämna dina varor.