Lundby församlings Youtube-kanal

"Där barnet sover" - Julpsalm av Malena Furehill

I krönikan till Svenska kyrkan i Lundbys tidning & Jul som bl.a. tar upp fotoutställningen "Där barnen sover" skriver Pontus Bäckström: "Där barnet sover. Så skulle en av våra julpsalmer kunna heta". Och nu finns det en sådan! Malena Furehill, musikpedagog i Lundby församling, har skrivit text och musik till Där barnet sover (pdf).

I klippet framför Malena den för första gången, vid en mässa med personalen i Lundby församling.

Barn i Länsmansgården lär sig svenska med hjälp av musik och lyrik

Vilket sväng! Vilkan barn! I den här filmen får vi kika in på en Svenska 2-lektion i Länsmansgårdens skola SvaLan (Svartedals- och Landamäreskolan). Barnen har varit olika länge i Sverige, någon bara ett par månader, andra ett år.

Ett fint och mycket givande samarbete mellan SvaLan och Lundby församling. Ewa Holmqvist Haight är lärare på SvaLan, Västra Hisingen och Malena Furehill är musikpedagog i Biskopsgårdens kyrka.

September 2015.

Internationella körens julkonsert

20 december, Biskopsgårdens kyrka

Rytmikavslutning i Lundby församlingshem

Rytmikpedagogerna Veronica Wåhlberg och Sara Svensson Ringbo, med förstärkning.

Maj 2015