Närbild på en äldre mans hand som håller i en kaffekopp.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Café Källan

För dig som längtar efter gemenskap på dagtid eller som bara vill unna dig att vara bland andra en stund. Här avspeglar sig mångfalden i en varm och inkluderande atmosfär. Onsdagar 2024 kl. 13.00, Aspenäs kyrka

Vid Aspens strand finner du Café Källan, en mötesplats för alla åldrar. För dig som vill ha ett utflyktsmål för dagen, du som är vandrare eller för dig som passerar förbi, finns här en trygg plats där du kan träffa nya människor eller bara sitta ner en stund. Här finns det alltid någon att tala med. Det finns möjlighet att tända ljus och sitta i kyrkan, om man vill. Möjlighet till förbön finns. Vi är där för dig. Det serveras kaffe, te, smörgås, bulle, kaka, och annat smått och gott.

Behållning av fikaförsäljning och försäljning av hantverk går oavkortat till Hela Människan, RIA, Lerum, som vi samverkar med. Det finns även en kyrkshop som säljer ACT-produkter, böcker och smycken m.m. Café Källans medarbetare arbetstränar, är ideella medarbetare, är praktikanter inom Ung resurs eller personal.

Kostnadsfritt
Fika till självkostnadspris

Onsdagar 2024 kl. 13.00-16.00, Aspenäs kyrka

Sista onsdagen i månaden har vi en livsnära temaföreläsning, och då utgår andakten. Det är varierande livsnära teman som t.ex. ekonomi, hur man använder sin mobil och Ipad, hälsan m.m. Det har även varit kulturella inslag som musik, bildvisning och diktläsning.

Andakt för dig som vill kl. 14.30