Skaparkyrkan - Måla, klipp, vik

I den här kyrkan är det du som bestämmer. Måla och pynta precis som du vill - både kyrkan och människorna. Sedan är det fritt fram för dop, vigsel och begravning.

I den här kyrkan är alla alltid välkomna. Här finns det två präster som hjälper till när det finns inspiration att leka dop, vigsel eller begravning. Möjligheterna är oändliga. Så välkommen hit! Det ska bli roligt detta!

Det vore jätteroligt att se din kyrka!

Om du skriver ut Skaparkyrkan så ta gärna ett kort och skicka till peter.mellgren@svenskakyrkan.se så lägger jag upp bilder på just din kyrka här.

Ritad och skapad av louise.andersson@svenskakyrkan.se. Dokumentet är fritt att spridas men ange källa när du återpublicerar det. Hör gärna av dig så vi får höra hur Skaparkyrkan används. Ha det så roligt!

LADDA NER DIN
SKAPARKYRKA HÄR >>

Instruktioner

• Tänk på att skriva ut kyrkan på lite tjockare papper.
  • Sida 4 ska skrivas ut två gånger så du får två väggar på kyrkan. Vik den på mitten så får du fönster på båda sidorna.
  • Sätt ihop altarväggen och sidoväggarna med tejp så går det enkelt att flytta dem.

Skaparkyrkan är inspirerad av Joel Henriques Paper City. Om du vill kan du göra en hel stad som matchar din kyrka. Han har även gjort en helikopter och bilar och cyklar till staden.