Konfirmation 2023-2024 -för dig född 2009

Du är viktig! I höst kommer tiotusentals fjortonåringar att vara med i konfirmandgrupper i Svenska kyrkan. Kungsängen-Västra Ryds församling erbjuder två alternativ. Tänk dig konfirmandåret som en inre upptäcktsresa. Ett år då du tillsammans med nya och gamla kompisar på ett lekfullt och roligt sätt får upptäcka nya sidor av dig själv, fundera på om Gud finns, religionens betydelse för människor samt ditt och alla andra människors oändliga värde och mycket mer. Vi satsar stort på konfirmandarbetet. Välkommen! Paul Westerlund och konfirmandteamet.

En av våra mötesplatser under året är Kungsängens kyrka, som är från 1200-talet. Dina ledare är duktiga musiker, präster, diakoner, pedagoger och konfirmandungdomsledare.

Om du behöver särskilt stöd Konfirmationen i Svenska kyrkan vänder sig till alla tonåringar i Sverige. Om du behöver särskilt stöd eller ekonomisk hjälp så ordnar vi så att du kan vara med, på ett sätt som
passar dig. Kontakta Louise Berglund.

Nya kompisar och mer kunskap Om du väljer att konfirmera dig hoppas vi att du efteråt ska känna att du fått fundera på frågor som du tycker är viktiga tillsammans med andra, att du fått många nya kompisar och haft en jätterolig tid, och att du lärt dig mer om Gud, Jesus, livet och världen.

Vill du veta mer? Kontakta Louise Berglund.

Informationsträff  & öppet hus 31/8

När Torsdag 31 augusti
Kl 19-20 2023
Var Klockargårdens trädgård, kyrkvägen 35
Konfirmandteamet presenterar sig och alternativen.

Upptaktsgudstjänst & föräldraträff 3/12

När söndag 3 december
Kl 11 2023
Var Kungsängens kyrka, kyrkvägen 35.

Vill du konfirmeras?

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.

Hitta konfirmation

Inga frågor eller funderingar om tro eller livet är dumma eller konstiga, du kan fråga om vad du vill.