Körer och musik i Vikens kyrka

Välkommen att lyssna på eftermiddagsmusik eller var med och sjung. Det finns körer för både vuxna och barn!

KÖRER FÖR VUXNA

Laudate

Tisdagar kl 19.00-21.00

Laudate är en fyrstämmig kör som sjunger både klassisk kyrkomusik och nutida tongångar. Man framträder vid egna konserter och finns vid tillfälle med i gudstjänster i pastoratets olika kyrkor.

Om du är intresserad av att sjunga i Laudate är du välkommen att kontakta Matilda Nordberg:
matilda.nordberg@svenskakyrkan.se
Telefon: 042 - 23 75 71
SMS: 072 - 209 76 75

Old Singers - onsdagar kl 10.00-11.45

Onsdagar kl 10.00-11.45
Anmälan Old Singers

Old Singers består för närvarande av drygt 30 sångare, både män och kvinnor. Repertoaren är blandad med både sakrala och profana sånger. Kören medverkar vid gudstjänster och konserter i pastoratets kyrkor. Övningarna sker i Andreassalen i Väsby prästgård.

Anmälan Old Singers

Körledare är Helena Morath. Kontakta henne för mer information:
helena.morath@svenskakyrkan.se
Telefon: 042 - 36 06 44
SMS: 073-022 17 94
Det behövs ingen anmälan till kören, alla är varmt välkomna!

Eftermiddagsmusiken

Vissa söndagar kl 15.00
Ingen anmälan

Programmet för terminen finns här

Vikens församling inbjuder till en stund i stillhet omringad av inspirerande musik i ett vackert kyrkorum, Vikens kyrka.
Kaffeservering efter konserten.

Välkommen in för att stanna upp och lyssna.

Eftermiddagsmusiken kostar ingenting.
Eftermiddagsmusiken ges med stöd av Stiftelsen Sjökapten Albert Peterssons och hans hustru Ida Petterssons familjefond.

BARN- OCH UNGDOMSKÖRER

För mer information, kontakta Helena Morath:
helena.morath@svenskakyrkan.se
Telefon: 042 - 36 06 44
SMS: 073-022 17 94
Anmälan till barn- och ungdomskörerna

Barnkören

Tisdagar kl 15.00-15.30

Barnkören är för dig som går i förskoleklass och i årskurs 1. Vi träffas och sjunger tillsammans. Några gånger varje termin sjunger vi i Vikens kyrka.

Vi träffas i musiksalen på Vikenskolan. Du behöver dock inte gå på Vikenskolan för att delta i kören.

Miniorkören

Tisdagar kl 15.40-16.20

Miniorkören är för dig som går i årskurs 2 och 3. Vi träffas och sjunger tillsammans. Några gånger varje termin sjunger vi i Vikens kyrka.

Young Singers

Onsdagar kl 15.30-16.30

Young Singers är för dig som går i årskurs 4-6.  Vi träffas i Kyrkstugan i Viken där vi sjunger och fikar. Några gånger varje termin sjunger vi i Vikens kyrka. Teprovning från kl 15.00.

Young Voices

Onsdagar kl 16.30-17.30

Young Voices är för dig som går i årskurs 7 och uppåt. Vi träffas i Kyrkstugan i Viken där vi sjunger och fikar. Några gånger varje termin sjunger vi i Vikens kyrka. Teprovning från kl 16.30.

Veckans psalm

Välkommen att lyssna till och sjunga med i Veckans psalm, en psalm som kyrkomusikerna i pastoratet valt ut samt spelat in.

Har du ingen psalmbok så får du gärna låna en från någon av pastoratets kyrkor