Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Kinna-Fritsla församling

Vi vill att människor i alla skeden i livet, alltid ska känna sig välkomna här. Stor eller liten - du är älskad för den du är!

Musikgudstjänst med Markören

Söndag 24 mars kl. 16.00 i Kinna kyrka

Närbild på en känga på någon som står i en ring med andra.

Pilgrimsvandring

Från Fritsla till Skephult, annandag påsk 1 april

Fakturor för gravskötsel

På grund av problem med fakturasystemet är vi försenade med utskick av fakturor för gravskötsel. Fakturorna kommer att skickas så snart som vi har möjlighet .

Någon spelar piano.

Lunchmusik

i Kinna kyrka varje tisdag med start 6/2.

Närbild på en tussilago som tittar fram i vårgräset.

Händer i vår

Gudstjänster, pilgrimsvandring, konserter, tillsammans-kvällar och mer!

Tillsammanskvällar för små och stora

Fritsla församlingsgård 13/2, 4/4 och 21/5.

Någon läser ur en bibel och följer texten med fingret.

Bibelsamtal

Fem onsdagar i Fritsla

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

En präst håller fram en nattvardskalk.

Komminister 100% sökes till Kinna-Fritsla pastorat

Kinna-Fritsla söker en präst som vill ta tillvara på sina styrkor för att utveckla sin tjänst och församlingslivet och göra skillnad i människors tro och liv. Som vill arbeta för gudstjänstutveckling, skapa goda mötesplatser och se människan. Är det du? Läs mer och sök!

Enskilda samtal

Vi finns här för dig som önskar samtal.

Kyrkogårdar och minneslundar

Det finns en del att fundera kring när det gäller gravplats. En grav, minneslund eller askgravplats? Det finns tre typer av gravplatser i Kinna-Fritsla pastorat.

En kyrkogård i solsken.

Gravkartor

För Kinna och Skephults kyrkogårdar och Fritsla gamla kyrkogård

Kyrkogårdar och minneslundar

En kyrkogård i solsken.

Gravkartor

För Kinna och Skephults kyrkogårdar och Fritsla gamla kyrkogård

Be en bön för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

En graffitimålning av en ängel på en betongvägg.

Tankar inför helgen – präster funderar utifrån söndagens texter

"Änglaresor går inte som på räls. De är lite svåra att beskriva. Änglar måste färdas genom oändliga dimensioner, endast burna av himmelsk kraft. Så ängelns resa är inte som din, men ni är på väg till samma plats, på samma gång.". Läs tankar inför helgen.