Barn och ungdom Norrstrand

I Norrstrands församling finns massor att göra. Här hittar du barn och förskola, information om ungdomsverksamheten med bland annat konfirmandgrupper, ungdomsledare och ungdomsgrupp för unga i behov av särskild stöd.

Öppen förskola Norrstrandskyrkan

Tisdagar 14.00-16.00. För barn 0-6 år i sällskap av vuxen. Uppehåll vecka 9. Varmt välkommen!

Svenska Kyrkans Unga är en ungdomsgrupp som riktar sig till dig från 13år. Förnärvarande håller vi till på Västerstrandskyrkan

Svenska Kyrkans Unga, SKU Västerstrand

Ungdomsgrupp för dig mellan 13-25 år. Vi träffas varje torsdag 19.00-21.00.

Hoppets gäng - en ungdomsgrupp för unga i behov av särskilt stöd

Programmet utformas utifrån deltagarnas önskemål och behov. Fika och andakt varje gång. Onsdagar 15.00-16.30 Norrstrandskyrkan. Start 27 september.

Unga ledare

För dig som är ung ledare i församlingens olika ungdomsgrupper. Vi träffas ibland för utbildning och gemenskap. Hör av dig till Mirjam Öberg på 054-14 15 33 om du vill hjälpa till!

Konfirmandgrupper

Terminsläsning eller intensiv- läsning på sommaren. Alla 14-åringar får inbjudan. Kontakta Hanna Wessmark om du har frågor 054-14 19 42.

Norrstrands kyrka och klocktorn i solsken.

Om Norrstrandskyrkan

Nära E18 på Norrstrand ligger kyrkan som är ett av Karlstads landmärken. Den har ett vackert kyrkorum och två församlingssalar i anslutning till kyrkorummet.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.