Foto: Alex & Martin / Ikon

Näringsverksamhet

Järfälla församling driver en begravningsbyrå, en cateringverksamhet samt uthyrning av kontorslokaler.

Sedan 2012 äger Järfälla församling ett antal bolag som driver näringsverksamhet. De förvaltas av moderbolaget Järfälla församlings förvaltnings AB. Dotterbolagen är

Kyrkans begravningsbyrå

Kyrkans Begravningsbyrå i Järfälla hjälper till med allt som rör dödsfall och begravningar. Byrån kan förmedla samtalskontakt med präst och diakon, och har också en jurist till förfogande för bouppteckningar och relaterade juridiska frågor. Byrån eftersträvar låga priser, hög kvalité och god etik, gör gärna besök i hemmet och nås på telefon dygnet runt.

Kyrkans Begravningsbyrå är öppen för alla, inte bara för den som är medlem i Svenska kyrkan. Byrån ordnar också borgerliga begravningar och begravningar i annan kyrklig ordning.

Gå till webbplatsen för Kyrkans begravningsbyrå i Järfälla

Kyrkans catering

Kyrkans catering arrangerar främst minnesstunder för större eller mindre sällskap i församlingens lokaler, men också konferenser, möten och andra företagsarrangemang.

Gå till webbplatsen för Kyrkans catering

Jakobsbergs kontorshotell

Kontorshotellet är beläget i samma byggnad som Maria kyrka, några hundra meter från Jakobsbergs centrum och Jakobsbergs station. Bolaget erbjuder flexibla kontorslösningar för både enmans- och flermansföretag.

Gå till webbplatsen för Jakobsbergs kontorshotell