Foto: Emma Dahlbäck

Tallhedskyrkan

Välkommen till Tallhedskyrkan! En samarbetskyrka mellan EFS Tallhedskyrkan och Hortlax församling.

adress

Idrottsvägen 5, 94472 Piteå

Historia

Under 1960- och 1970-talet fick församlingens norra del kring Bergsviken, Storfors och Furulund behov av ytterliggare ett församlingshem. I oktober 1982 invigdes det nybyggda församlingshemmet Furulundsgården som idag heter Tallhedskyrkan, och som används både för gudstjänster, dop och minnesstunder, gruppverksamhet för stora och små och andra aktiviteter.

I advent 2018 slöts ett samarbetsavtal mellan EFS Tallhedskyrkan och Hortlax församling. Från 1 januari 2019 övergick Furulundsgården till att heta Tallhedskyrkan, och från hösten 2020 påbörjades en större utbyggnad av lokalen. Lördag 19 september 2021 invigdes nya byggnaden.

Platser

Stora kyrksalen rymmer cirka 120 sittande och vid borden i stora cafédelen ryms cirka 55-60. I den äldre cafédelen ryms cirka 40 sittande.

Tallhedskyrkan

Välkommen till Tallhedskyrkan! Tallhedskyrkan är en samarbetskyrka mellan EFS Tallhedskyrkan (tidigare EFS Bergsviken och EFS Storfors) och Hortlax församling. Lokalen för Tallhedskyrkan är nuvarande Furulundsgården där ombyggnationer är planerade. Kom och var med!