Om församlingen

Välkommen att kontakta expeditionen via telefon 0911-787 80 eller mail hortlax.forsamling@svenskakyrkan.se. Vi hjälper dig gärna!

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till alla i personalen samt öppettider på församlingsexpeditionen.

Medlem i Svenska kyrkan

Vill du bli medlem i Svenska kyrkan? Skriv ut, fyll i blanketten här nedan och lämna den till: Hortlax församling, Hortlaxvägen 30, 944 32 Hortlax, eller titta in och lämna den personligt på församlingsexpeditionen. Välkommen!

Personuppgiftsbehandling

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter i flera hundra år på ett ansvarsfullt och respektfullt sätt och det kommer vi att fortsätta göra. Läs mer om Svenska kyrkan hanterar personuppgifter.

Handlingsplan 0-18 år

Här hittar du Hortlax församlings handlingsplan för arbetet med barn och ungdomar. Målet är att skapa en långsiktighet i verksamheten som stöder och möjliggör mognad i barn och ungas tro och liv. Handlingsplanen är antagen under 2022.

Församlingsinstruktion

En församlingsinstruktion fungerar som grund för målarbetet i församlingen och denna är antagen under 2019 och kommer att revideras vid nästa kyrkoval.

Så här styrs Hortlax församling

Hur styrs egentligen en församling i Svenska kyrkan? Här kan du läsa mer om kyrkofullmäktige och kyrkorådet i Hortlax församling.

Kyrkoråd och kyrkofullmäktige 2022-2025

Det är vi som är de förtroendevalda i kyrkorådet under mandatperioden 2022-2025.