Vigsel

Bröllop är fest! Ett minne för livet. I en kyrklig vigsel ber vi också om Guds välsignelse över äktenskapet.

Att gifta sig borgerligt eller kyrkligt ger samma legitimitet, men i kyrkan ber vi också om Guds välsignelse över äktenskapet.

Vigslar kan se väldigt olika ut. Enkelt eller utbroderat. Många gäster eller få. Stor fest eller ingen alls. Det är helt och hållet upp till er, vi hjälper er med den kyrkliga vigseln.

I Holmsunds församling finns det tre kyrkor att vigas i. Boka vigsel hos församlingsexpeditionen eller kom på våra Drop in-vigslar

Församlingsexpeditionen

Vill du boka dop, vigsel, begravning? Undrar du om gravskötsel eller något annat gravärende? Kontakta församlingsexpeditionen!

Tfn: 090-70 61 00

epost: holmsund@svenskakyrkan.se

Öppettider på församlingsexpeditionen :

Öppettiderna gäller helgfria vardagar

Måndag, tisdag och torsdag kl 9-11, onsdag kl 13-15

Om ni vill vigas på någon annan plats än församlingens kyrkor går det alldeles utmärkt. Se bara till att boka kyrkan/lokalen i god tid. Utomhusvigslar går också bra förstås, men tänk då på att vädret kan ställa till det och att det kan behövas ett inomhusalternativ.

Vi önskar er all lycka inför planeringen och bröllopsdagen och det fortsatta äktenskapet. Vi hoppas att ni kan göra en dag som passar er och vi står gärna till tjänst för att det ska bli på det sättet.