Konfirmation

Vårt konfirmationsupplägg innebär träffar i Holmsund/Obbola och en resa till Stockholm. Välkommen som konfirmand i Holmsunds församling!

Vad är konfirmation?

Konfirmation handlar bland annat om att uppleva och diskutera smått och stort tillsammans med andra. Är du nyfiken och vill göra något roligt? Välkommen att bli konfirmand!

Nu det snart tid för dig som är född 2009 och börjar 8:an hösten 2023 att anmäla dig till konfirmation.

Vad gör man?

Under konfirmationstiden får du fundera tillsammans med andra om livet, döden, tro, Gud, kärlek, hat och mysteriet i att vara människa. Vi delar roliga upplevelser, intressanta tankar och reser till Stockholm tillsammans. Där får vi både uppleva staden och dela härlig gemenskap i slutet av sommaren!

När och hur?

Du kan välja mellan olika alternativ för konfirmation, ett av dem finns i Holmsunds församling. Vårt alternativ är gratis och innebär träffar på utvalda söndagar, en övernattning under höstterminen, två helgläger under vårterminen och en resa till Stockholm i slutet av sommaren 2024. Konfirmationen är under Pingsthelgen 2024.

Träffar Under året träffas vi ungefär en söndag i månaden. I undervisningen ingår också att gå på några Gudstjänster där högtider som jul och påsk är prioriterade.

Helgläger

En övernattining i november 2023

Ett helgläger i mars 2024

Ett läger preliminärt under Kristihimmelsfärdshelgen 2024
En stockholmsresa i slutet av sommarlovet 2024.

Konfirmationshelg  Pingsthelgen 2024

Kostnad? Gratis

Behov av särskilt stöd?

Alla är lika välkomna. Vi hittar en bra lösning tillsammans. Hör av dig.

Anmäl dig här!

Genom att fylla i detta formulär anmäler du dig till konfirmation i Holmsunds församling under läsåret 2023/2024