En grupp människor skrattar och klappar händer.
Foto: Johannes Frandsen

Vuxen

I församlingen finns många verksamheter som främst riktar sig till vuxna. Självklart är alla åldrar välkomna till de flesta verksamheter och gudstjänster, men här finns några länkar samlade till sådant som vi tror kan vara intressant för dig som är vuxen i kyrkan.

Små grupper av människor sitter vid olika bord och pratar över en kopp kaffe.

Språkcafé

För att lära sig ett nytt språk så behöver man träna. På våra språkcaféer är du välkommen om du vill lära dig svenska och om du vill hjälpa till genom att bidra med din kunskap. Hit kommer du för att samtala, fika och få nya vänner, samtidigt som du övar upp dina språkkunskaper.

Höjden & Djupet

En fördjupningsgrupp för dig som vill söka höjden och djupet i den kristna trons grunder.

Trivselträffar och mötesplatser

Alla är varmt välkomna till våra träffpunkter och mötesplatser. Oftast finns en programpunkt, som föredrag, musik, eller något annat inspirerande, eller så träffas vi till en stunds gemenskap och delar en stund av livet tillsammans.

Någon tar soppa ur en stor kastrull.

Sopplunch

Välkommen att dela en stunds gemenskap över en rykande varm tallrik soppa. Kostnad för soppan är 40 kronor.

Närbild på en känga på någon som står i en ring med andra.

Pilgrimsvandringar 2024

På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ. Samtidigt stillar du din nyfikenhet. Vem möter du bortom vägkröken, och inom dig?

Promenad

En promenad för hälsa och gemenskap.

Vuxenkörer

Vi erbjuder ett rikt utbud att körsång för vuxna. Du har möjlighet att välja allt mellan gospel, klassiska verk och lovsångskörer.

Öppen kör

Att få sjunga tillsammans och att vara med i ett enkelt sammanhang är både avkopplande, roligt och friskvård.

Någon tar senap på sin varmkorv.

Vardagsfest i Kärleken och Holm

Detta är ett tillfälle att umgås och dela livet med varandra över åldersgränser.

Okokt spaghetti som sticker upp ur en kastrull

Spaghettimässa

Enkel familjemässa i Martin Luthers kyrka med kvällsmat.

Välkommen till andakter och gudstjänster i våra kyrkor.