Foto: Alex Giacomini

Barn

Svenska kyrkan i Halmstad har en stor och varierande verksamhet för barn, som spänner från aktiviteter för föräldralediga med spädbarn till grupper för barn i skolåldern.

En grupp kvinnor sitter i en ring och lyfter tillsammans ett färgglatt tak. Inne i ringen, under taket, leker små bebisar.

Barn 0-6 år

Barnen har en alldeles speciell plats i kyrkan. Genom vår barnverksamhet vill vi hjälpa till att ge barnen kunskap om och upplevelser av kyrkan och den kristna tron. Barnen möter bön, andakt och gudstjänst på ett pedagogiskt och roligt sätt. Här hittar du aktiviteter och mötesplatser för barn och familj. Vi inbjuder till gudstjänst, grupper, öppna förskolor och caféer.

Barn & ungdom 6-13 år

Leka, pyssla, baka, spela spel, läsa, spela drama, åka på läger... i våra grupper för dig som är mellan 6 och 13 år finns lite olika aktiviteter. Kom och träffa vänner, nya och gamla! Fika eller bara sitt och prata med varandra och med oss.

Förskolor

Svenska kyrkan i Halmstads församling driver tre förskolor. Fisken, Hjärtat och Vårhem. Vi har nöjda föräldrar och glada barn så vi hoppas på att även du och ditt barn ska hitta till oss och anmäla ert intresse. Vi har hög personaltäthet och små barngrupper. Vi berättar gärna mer om vår verksamhet - välkommen att höra av dig!

Kyrkan - en resurs för skolans undervisning

Välkommen att ta kontakt med våra pedagoger som erbjuder bl.a. temavandringar, guidningar i våra kyrkor eller gärna kommer på besök till er skola.

Någon tar senap på sin varmkorv.

Vardagsfest i Kärleken och Holm

Detta är ett tillfälle att umgås och dela livet med varandra över åldersgränser.

Okokt spaghetti som sticker upp ur en kastrull

Spaghettimässa

Enkel familjemässa i Martin Luthers kyrka med kvällsmat.