En grupp kvinnor sitter i en ring och lyfter tillsammans ett färgglatt tak. Inne i ringen, under taket, leker små bebisar.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Barn 0-6 år

Barnen har en alldeles speciell plats i kyrkan. Genom vår barnverksamhet vill vi hjälpa till att ge barnen kunskap om och upplevelser av kyrkan och den kristna tron. Barnen möter bön, andakt och gudstjänst på ett pedagogiskt och roligt sätt. Här hittar du aktiviteter och mötesplatser för barn och familj. Vi inbjuder till gudstjänst, grupper, öppna förskolor och caféer.

En bebis sitter på golvet framför sin mamma och spelar maraccas.

Babysång/rytmik 0–18 månader

Barnen får uppleva kyrkorummet, lyssna, känna rytmer, vaggas och bäras till toner av föräldrarnas sång, piano och orgel. Medtag egen filt.

Några barn tittar ner i en resväska med gosedjur som fröknarna öppnat.

Öppen förskola 0–6 år

Till öppna förskolan är alla välkomna att delta utan anmälan för en stunds gemenskap, lek, sångstund och fika till självkostnadspris.

En kvinna håller upp sin bebis i ett rum fullt av människor.

Babycafé 0–18 månader

Välkomna att delta utan anmälan för en stunds gemenskap, sångstund och fika till självkostnadspris.

Någon tar senap på sin varmkorv.

Vardagsfest i Kärleken och Holm

Detta är ett tillfälle att umgås och dela livet med varandra över åldersgränser.

Okokt spaghetti som sticker upp ur en kastrull

Spaghettimässa

Enkel familjemässa i Martin Luthers kyrka med kvällsmat.

Två barn leker med dockorna i julkrubban.

Söndagsskola

- De yngres gudstjänst i gudstjänsten. Efter att ha varit med på inledningen av den stora gudstjänsten brukar vi gå iväg till ett eget rum där vi sjunger, ber, skapar, lyssnar till bibelberättelser och lär oss mer om kristen tro.

Ta med barnen till kyrkan!

Alla är välkomna till kyrkan, särskilt barnen. Det finns barnhörnor och leksaker i våra kyrkor och S:t Nikolai kyrka har en barnhörna med ett barnaltare. Här kan man ”leka kyrka”.

Har du frågor?

om vår barnverksamhet och våra olika mötesplatser för barn kontakta:

S:t Nikolai

Carina Ledel Bergström tel 035-282 21 03
carina.bergstrom@svenskakyrkan.se

Kärleken, Holm

Birgitta Borslöv tel 035-282 21 08  birgitta.borslov@svenskakyrkan.se
Åsa Ekheimer tel 035-282 282 21 09 asa.ekheimer@svenskakyrkan.se

Martin Luther

Lise-Lotte Johansson tel 035-282 21 41
liselotte.johansson2@svenskakyrkan.se

Dop

Dopet är inte beroende av prestation, du måste inte tro på rätt sätt eller förstå allting för att döpas. Tvärtom – Dopet är en gåva att ta emot. Kanske är du förälder som funderar på att döpa ditt barn eller så vill du döpas i vuxen ålder. Här hittar du fakta om dopet och praktisk information om hur du gör för att boka dop i någon av Halmstads församlings kyrkor.