Sjön Immeln

Välkommen till Svenska kyrkan i Glimåkra-Hjärsås

Glimåkra-Hjärsås församling i Svenska kyrkan ligger i den natursköna nordöstra delen av Skåne och är en del av Östra Göinge kommun. Kommunen gränsar till den vackra sjön Immeln, en av de större sjöarna i länet. Inom församlingens område finns förutom Glimåkra och Hjärsås också orterna Sibbhult och Immeln.

Här kan du läsa om allt som händer i Glimåkra-Hjärsås församling.

Vad tycker Du om församlingens information och annonsering? Svara nedan eller ring Kjell Inge Malm, telefon 0732-000137 Vilken eller vilka läser Du?

Hur kan vi förbättra vår information och annonsering?

En skål soppa och en brödbit står framdukat på ett bord.

AFTER WORK för hela familjen!

Välkomna till Sibbhults församlingshem. Mat, samtal & gemenskap.

Kvällsöppet i Sibbhult

Kvällsöppet med föredrag i Sibbhults församlingshem. Välkommen att droppa in från kl 17. Enkel förtäring. Avslutas med kvällsmässa kl 19. Varmt välkomna!

Hålla händer.

Andakter på våra äldreboenden

Ungefär en gång i månaden håller våra präster och musiker andakter på Glimåkras och Sibbhults äldreboenden.

Våffelcafé i Hjärsås kyrka

Vi träffas över en kopp kaffe med våffla för en stunds god gemenskap och trevliga samtal. Kaffe och våffla 20 kr.