Kollekt & Insamling med Swish

Lämna din söndagskollekt eller gåva via mobiltelefonen. Systemet heter Swish!

Som ett komplement till kontanter, kan man ge en gåva/kollekt i kyrkorna från mobilen med Swish. Ett snabbt, säkert och enkelt sätt att ge gåvor/kollekt. Du kan självfallet själv välja beloppets storlek.

Swish - kom igång

För att använda Swish behöver du en smartphone och mobilt BankID. Du anmäler dig till Swish via din internetbank på din dator eller mobiltelefon. Där kopplar du ihop ditt bankkonto med ditt mobilnummer.

För att kunna skicka pengar behöver du ladda ner Swish-appen "Swish-betalningar" och "BankID säkerhetsapp". Mer information på www.getswish.se

Swish-nummer

Du swishar betalningen genom att ange ett swish-nummer (se nedan), önskat belopp och, helst ett meddelande i Swish-appen.

Swish KOLLEKT              123 512 21 55

Kollekt avser söndagens kollektändamål.
Medel insamlade och inkomna till konto under perioden torsdag till onsdag registreras som kollekt. Kollekten kan sammanställas och registreras på torsdagen efter gudstjänsten att firats. Samtliga inkomna medel till detta swish-nummer registreras som kollekt.

Swish INSAMLING          123 468 98 24

Insamling kan ske till ett speciellt ändamål t ex vid  konserter eller träffar. De medel som inkommer till detta swish-nummer utan utlyst tillfälle går till Svenska kyrkans internationella arbete.