Stöd i Daga församling

Livet blir inte alltid som vi har tänkt. Sjukdomen kommer mitt i livet, död och förluster av olika slag drabbar oss. Vi vet att det är en del av livets villkor och ändå är det svårt att hantera när vi drabbas. Sorg är något som alla någon gång får uppleva. Sorgen har många färger och tar sig många uttryck.

Många menar att sorg går över med tiden, men sorg går inte över av tid utan av att vi bearbetar den och ett bra sätt att få hjälp med det kan vara att besöka en sorggrupp eller att prata med en präst eller en diakon.

ENSKILDA SAMTAL
Våra präster erbjuder enskilda samtal till dig som behöver. Samtalen behöver inte handla om just sorg. Kanske funderar du över andra saker som har att göra med din livssituation, det är du som besöker oss som bestämmer vad samtalet ska beröra, det är dina frågor och din berättelse som är vårt fokus.

Du behöver inte vara troende eller tillhöra svenska kyrkan för att be om ett samtal, alla är välkomna. Samtalen är kostnadsfria och våra präster har tystnadsplikt.

För att boka ett enskilt samtal, kontakta någon av våra präster. Kontaktuppgifter finner du här nedanför.