Dop, konfirmation, vigsel och välsignelse, begravning

Vi går igenom flera viktiga skeden i livet. I kyrkan finns gudstjänster där vi får markera dessa händelser och sätta in dem i ett större sammanhang. Kyrkan vill vara en del av livet i både glädje och sorg.

Vill du bli döpt eller låta döpa ditt barn?

Konfirmation 2023/2024

För dig som är född 2009 eller tidigare. Lär känna nya vänner och fundera kring kristen tro och olika livsfrågor. Duger jag som jag är? Vad har Gud med mitt liv att göra? Vad är meningsfullt och hur tänker jag om livet, döden och kärleken? Vad kan vi göra för klimatet, för djur och natur?

Två vigselringar

Vigsel och välsignelse

Planerar ni att gifta er? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet. Ni som registrerat partnerskap eller gift er borgerligt är välkomna att få en kyrklig välsignelse över ert partnerskap/äktenskap.

När en närstående dör är det viktigt att få ta ett sista farväl.