Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns en plats för dig.

Medlemskap – mer än du tror

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som vill bidra till en bättre värld, barn- och ungdomsarbete, sjunga i kör eller ha gemenskap.

Många kommer i kontakt med Daga församling, Svenska kyrkan, vid livets stora händelser som dop, konfirmation, bröllop eller begravning. När man besöker våra kyrkogårdar eller kyrkor, eller i vardagen med verksamhet för unga, medelålders och äldre.

Du är alltid välkommen till kyrkan. Varje söndag och helgdag firas gudstjänst i någon av våra fyra kyrkor i Björnlunda, Dillnäs, Gryt eller Gåsinge. Som medlem hjälper du Daga församling att genomföra ett viktigt arbete.

Välkommen!

Om du vill bli medlem skriver du ut och fyller i blanketten och skickar den till
Daga församling, Box 53, 646 02 Björnlunda.

Klicka här för att öppna och ladda ner blanketten till din dator.

Vill du ha blanketten hemskickad, maila till daga.forsamling@svenskakyrkan.se eller ring till församlingsexpeditionen måndag-torsdag kl 9-12 på tel. 0158-200 23

Undrar du något?
Du är alltid välkommen att höra av dig till oss.
Församlingsexpeditionen är öppen mån-tor kl. 9-12.
Telefonnummer 0158-200 23.