Foto: Alex Giacomini /Ikon

Konfirmation 2023/2024

För dig som är född 2009 eller tidigare. Lär känna nya vänner och fundera kring kristen tro och olika livsfrågor. Duger jag som jag är? Vad har Gud med mitt liv att göra? Vad är meningsfullt och hur tänker jag om livet, döden och kärleken? Vad kan vi göra för klimatet, för djur och natur?

Upplägg
Vi möts varannan torsdag kl 16-18 i Björnlunda och deltar i vissa gudstjänster. Vi kommer även att ha ett helgläger med övernattning på hemmaplan. Resan till Assisi planeras till veckan före midsommar 2024 med tåg och vi upplever länder och städer i Europa under resan. Assisi är en charmig liten stad i mellersta Italien där helgonet Franciskus levde på medeltiden. Vi vandrar i det vackra landskapet, har konfirmandpass på klostret där vi bor och njuter av den italienska glassen.

Start: Torsdag 12/10 2023
Tid: Varannan torsdag kl 16-18

Plats: Björnlunda församlingshem

Läger: Ett helgläger (tid bestäms senare) och resa med tåg till Assisi, Italien. 12-20 juni 2024 (preliminärt).

Konfirmation: söndag 30 juni 2024 kl 11

Kostnad: Ingen avgift

Kontaktperson: Pär Friberg, kyrkoherde 076-145 70 73 eller par.friberg@svenskakyrkan.se

Anmälan: Via formuläret här nedanför eller direkt till kontaktperson Pär Friberg (se ovan).

Frustuna församling  erbjuder två alternativ i Gnesta, läs mer här.