Oscar kultur- & allaktivitetshus

Till Oscar är alla välkomna och det är du som kommer som gör verksamheten. Vi ses i Sjömanskyrkan!

Välkommen till Oscar!

Frivilligcentralen Oscar har samlat kreativa själar i många år, i grupper i allt från filosofiska samtal till måleri. Här på Oscar är det du som kommer som gör verksamheten! Är du nyfiken på att vara med? Ring oss! Tel: 031-12 35 35

Vi har ett nyhetsbrev som skickas ut via mail. Hör av dig till oss så lägger vi till dig på vår kontaktlista!

Du kan också registrera din e-postadress själv på knappen nedan.

Filmen om Oscar

oscar flyttade från Viktoriahuset på Linnégatan till Sjömanskyrkan under hösten 2021. Inför flytten klipptes några av Oscars alla röster ihop till en film. Vad är Oscar? Hur påverkar flytten? Vad gör du och vem är du på Oscar? är några av frågorna som får (många) svar.

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

En regnbåge över en gråmulen himmel. Texten "Kyrkan är öppen."

Här hittar du öppettider till de kyrkor som är en del av Carl Johans pastorat.

Sjömanskyrkan

Välkomna till Sjömanskyrkan - ett folkens hus!