Två män fotograferade ovanifrån sitter i en soffa med varsin tidning.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Församlingstidningen

I mars 2022 började Brösarp-Tranås församling ge ut Församlingstidningen Amos. Det är en tidning med lokalt material och riks material producerat av Verbum. Vi är glada och stolta att presentera en tidning som erbjuder lokal förankring och fördjupning i en bra mix. Maj 2023 bytte tidningen namn från Amos till Församlingstidningen. Berätta gärna vad du tycker om tidningen. Skriver vi om rätt saker? Är det något speciellt du skulle vilja läsa i vår församlingstidning?

Församlingstidningen nr 1  2024 - Vår

Här kan du via Issuu läsa senaste numret av Församlingstidningen från Brösap-Tranås församling. Längre ner på sidan kan du ladda hem tidningen som pdf.

Församlingstidningen nr 4  2023 - Vintern

Församlingstidningen nr 3  2023 - Hösten

Församlingstidningen nr 2  2023 - Sommaren

Amos nr 1 2023 - Våren

Här kan du via Issuu läsa  nummer 1, 2023 av Amos från Brösap-Tranås församling. Längre ner på sidan kan du ladda hem tidningen som pdf.

Amos nr 4 2022 - Vintern

Här kan du via Issuu läsa nummer 4, 2022 av Amos från Brösap-Tranås församling. Längre ner på sidan kan du ladda hem tidningen som pdf.

Amos nr 3 2022 - Hösten

Här kan du via Issuu läsa nummer 3, 2022 av Amos från Brösap-Tranås församling. Längre ner på sidan kan du ladda hem tidningen som pdf.

Amos nr 2 2022 - Sommaren

Här kan du via Issuu läsa nummer 2, 2022 av Amos från Brösap-Tranås församling. Längre ner på sidan kan du ladda hem tidningen som pdf.

Amos nr 1 2022 - Våren

Här kan du via Issuu läsa nummer 1, 2022 av Amos från Brösap-Tranås församling. Längre ner på sidan kan du ladda hem tidningen som pdf.

Tips och idéer?

Har du tips, idéer eller tankar om vår församlingstidning är du välkommen att höra av dig.
Brösarp-Tranås församling
brosarp-tranas.forsamling@svenskakyrkan.se