Gudstjänst

Gudstjänster firas varje söndag i Svenska kyrkans församlingar, och ofta andra dagar också. En gudstjänst är alltid öppen för alla.

Mitt i livets glädjeämnen och sorger, förtvivlan och hopp samlas vi till gudstjänst.

Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan.

Annons/Predikotur

Du kan hitta aktuella gudstjänster i våra annonser i Östgötatidningen som är en lokal och gratis veckotidning som delas ut till alla hushåll i västra Östergötland på tisdagar/onsdagar.
Du kan även läsa tidningen och se annonsen online här: https://ostgotatidningen.se/

Om du önskar kan du också kontakta expeditionen för att få ett kalendarium med de närmsta månadernas verksamheter skickat till din postlåda.
Meddela dina kontaktuppgifter genom att ringa; 0141-203300, eller mejla till pastoratsmejlen; borensberg.pastorat@svenskakyrkan.se.
Vi behandlar dina personuppgifter i enihet med gällande dataskyddsförordning. Läs mer om hur vi behadlar dina personuppgifter samt hela vår integritespolicy här.

Du kan även läsa vad som händer i pastoratet i våra kalendrar under fliken ”Vad händer i veckan”.

Gudstjänsten

En kyrka full av besökare.

Olika former av gudstjänster

En gudstjänst är alltid offentlig och du som vill delta är välkommen, precis som den du är. Gudstjänsterna utformas på olika sätt och har olika namn.

Illustration av kyrka

Vad är vad i kyrkan?

Har du koll på kyrkans olika delar och detaljer? Den här bilden visar den allra vanligaste typen av kyrkobyggnad i Sverige. En långhuskyrka med avrundat slut mot öster och torn i väster.  På den här sidan kan du lära dig mer om kyrkobyggnaden.

Pastoratsexpeditionen och Kyrkogårdsförvaltningen finns i Kyrkans Hus på Bergvallagatan 3 i Borensberg.

Vår telefonväxel är bemannad varje helgfri vardag mellan klockan 09.00-12.00.

eller kontakta oss via mejl
borensberg.pastorat@svenskakyrkan.se

Välkommen in!

Avikande öppettider:

Telefonväxeln och pastoratsexpeditionen håller stängt på grund av utbildning:

• Onsdag den 15 maj

Pastoratsexpeditionen, Kyrkans Hus
Bergvallagatan 3
591 76 Borensberg

591 06 Borensberg

Förskolan Stjärnan
Husbyvägen 27