Kyrkogårdar

I Backa pastorat finns sju kyrkogårdar. Dessa finns i Rödbo, Säve, Tuve och Backa. Göteborgs kyrkogårdsförvaltning ansvar för skötseln av kyrkogårdarna. Om du har frågor kring gravplatser eller gravskötsel - ring 031-731 80 80.

Utsikt över Kvibergs kyrkogård från en höjd med gravar, träd och gröna gräsmattor med berg i bakgrunden med villor i Sävedalen

Göteborgs begravningssamfällighet

Göteborgs begravningssamfällighet är med 36 begravningsplatser, drygt 118 000 gravplatser, runt 205 årsanställda och 120 säsongsanställda en av landets största kyrkogårdsförvaltningar. Vi är en del av Svenska kyrkan, men vi är till för alla, oavsett vilken tro du har eller om du saknar tro.

Ängel på en gravsten

Hitta gravplatsen

Söker du en särskild gravplats? Här hittar du länkar till sidor där du kan leta vidare efter gravar på olika platser i Sverige.