Foto: Jessica Hedlund

Dax

En fritidsverksamhet i Billdals kyrka för barn från årskurs 2 och uppåt. Vill du ha någonstans att ta vägen efter skolan? Vill du ha sällskap när du äter mellanmål? Vill du ha hjälp med läxorna? Tycker du om spel, pyssel, biljard, pingis, lek eller att bara vara tillsammans med andra? Anmälan.

DAX är en del av kyrkans verksamhet. Kyrkan har i uppdrag att möta alla åldrar och förmedla en bild av kristen tro. För att visa detta vill vi att barnen är delaktiga i våra familjemässor till exempel genom att stå vid en förbönsstation, dela ut psalmböcker eller kollektupptagning. Vi har en samling varje dag då vi sitter ner och samtalar kring veckans tema, läser ur en kapitelbok eller leker en gemensam lek.

Det finns 30 platser som för närvarande är fyllda. Vi går efter ett kösystem där man skriver upp sig, så hör vi av oss när det finns en plats ledig. Plats kan erbjudas barn från årskurs 2 och uppåt.

DAX är öppet måndag, tisdag och torsdag 13.30-17.00. Mellanmål serveras från 14.15.

Information:  dax.askim@svenskakyrkan.se

Anmälan till köplats via nedanstående länk: (barn kan sättas upp i kön från att de har fyllt 6 år och uppåt)

DAX ANMÄLAN