UG, Ungdomsgruppen

En ungdomsgrupp för dig som går på högstadiet eller gymnasiet!

UG BETYDER UNGDOMSGRUPPEN OCH DET FINNS I EDSBYN PÅ ST: OLOFS KAPELL OCH I VOXNABRUK PÅ FÖRSAMLINGSHEMMET

Till UG kan man komma när man börjat på högstadiet och sen kan man vara kvar så länge man känner sig ung. På UG är det mycket prat, bus och fika förstås. Vad kvällarna ska innehålla bestämmer vi tillsammans i gruppen, men en stund för andakt hör till. Vi brukar även hitta på lite roliga saker på loven kanske badhuset, pulkarace eller läger.

Edsbyn S:t olofs kapell träffas UG, från 7:an och uppåt på tisdagar 18.00-20.00

Voxnabruk församlingshemmet träffas UG, från 7:an och uppåt måndagar 18.00-20.00

NÄTVANDRARCHATTEN

Här finns vi och vill lyssna på och prata med dig - du som är ungefär mellan 12 och 25 år.
Nätvandrarchatten är öppen måndagar och onsdagar klockan 19.00-22.00.

Du får prata om precis vad du behöver och vill. Du är välkommen om du bara vill småprata med någon trygg vuxen, eller om du vill prata om något som känns svårt och jobbigt för dig. För oss spelar det ingen roll vilket kön du identifierar dig som, vilken religion eller tro du känner dig hemma i, eller om du inte tror på något eller någon alls.

VI LYSSNAR PÅ DIG
Du får alltid chatta med en riktig person här hos oss. De som chattar är personer som jobbar i Svenska kyrkan. Det kan vara musiker, pedagoger, diakoner, präster och annat. Alla har gått Nätvandrarutbildningen hos oss och blivit godkända Nätvandrare. Självklart har alla tystnadsplikt, den tystnadsplikt som gäller alla som jobbar i kyrkan och skolan. Och du är helt anonym när du chattar.