S:t Olavsgården

Lägergården S:t Olavsgården ligger på Styrsö i Göteborgs södra skärgård ett par minuter från en fin badplats och knappt tio minuter från färjan.

Lägergård med plats för 25 personer

S:t Olavsgården är en lägergård som drivs av Carl Johan, Högsbo, Oscar Fredrik, och Masthuggs församling. Gården kan hyras av församlingar, företag och enskilda personer.

S:t Olavsgården är ett tvåvåningshus som är anpassat för 25 personer. Kök och vardagsrum (med bäddsoffa) ligger i bottenvåningen. Där finns även en jungfrukammare med en våningssäng. Övriga sängplatser finns på ovanvåningen.  Det finns ingen TV, dvd/video eller radio i huset.

Köket är utrustat för 25 personer. Det finns två spisar med varmluftsugnar, en storköksdiskmaskin som huset håller med maskindiskmedel till.

Utomhus

Huset är omgivet av en stor tomt med en stor gräsyta på ena sidan av huset och en mindre på andra sidan. Det finns en stor uteplats med tak och uppmurad öppen spis med grill. På uteplatsen finns plats för 25 personer.

Det fristående huset på gården hyrs inte ut.

Begränsad tillgänglighet för rullstolsburna och allergiker

Intill huset finns det en ramp vilken gör det möjligt att komma in med barnvagnar och rullstolar i husets bottenvåning. Det finns även en handikapptoalett. I övrigt är huset inte handikappsanpassat. Huset är heller inte allergisanerat.

Uthyrning dygnsvis

S:t Olavsgården hyrs ut dygnsvis. Under högsäsong är dygnet från kl. 11.30 till kl. 10.30 dagen efter. Under lågsäsong är dygnet från kl. 15 till kl. 14.30 dagen efter.

Priser högsäsong

Under högsäsong maj–augusti 2024 gäller följande:

Församlingar, ideella föreningar, skolor och förskolor: 4000 kr/dygn.
Företag: 6000 kr/dygn.
Privatpersoner: 6000 kr/dygn. (Kan endast bokas 4 månader innan.)

Priser lågsäsong

Under lågsäsong september 2024–april 2025 gäller följande:

Måndag–torsdag: 2000 kr/dygn.
Fredag–söndag: samma priser som under högsäsong.

Hitta hit

Till Styrsö och S:t Olavsgården åker du kollektivt. Båtarna utgår från Saltholmens brygga.

Adressen till S:t Olavsgården är: Kallbadsvägen 9, 430 84 Styrsö.

Bokning

Vill du hyra S:t Olavsgården? Kontakta receptionen som hjälper dig med bokningen. Nyckel till gården hämtas och lämnas efter överenskommelse.

Telefonnummer: 031–731 92 00.