Barn ute på innergården leker med traktorer, lastbilar och en hink.
Foto: Linnéa Sjöberg

Barnverksamhet

Barn är viktiga för oss och vi vill skapa många mötesplatser för våra yngsta medlemmar

Att delta i församlingens barnverksamhet är GRATIS för medlemmar i Svenska kyrkan i Wien. Är du inte medlem kan man antingen betala en terminsavgift (40€/ termin) eller en engångsavgift (5€/gång)
Fikat kostar 4€ för vuxna och 2€ för barn. Fast medlemmars barn fikar självklart gratis!

Bebisgrupp
10-12 Onsdagar träffas våra absolut minsta, men aktivaste, besökare - med vuxna medföljare. Prat, joller, lek och sång.

Tonfiskarna "Kyrkis"

Måndagar kl 16:00-18:00.  Tonfiskarna är vårt kyrkis - Barn i olika åldrar med förälder eller annan vuxen träffas i lekrummet på andra våningen i Svenska kyrkan. Det finns soppa och smörgås framdukat för den som är lite hungrig. Leksakerna är framplockade och kaffet nykokat.

Våra yngsta besökare är bara några månader. Sedan är det alla åldrar upp till runt 6 år.
Ingen anmälan behövs utan det är bara att komma förbi.

Tonprickarna

På Söndagar 12:30-13:00 träffas TonPrickarna. En barnkör för alla tjejer och killar från 6 år till ca 11 år  (även andra åldrar är välkommna!). Vi lär oss sjunga unisont (det betyder "med en röst") samt testar stämsång i olika former. Oftast sjunger vi på svenska. Ibland sjunger vi också med barnen från Svenska skolan. Till exempel vid luciatåget på julbasaren och på valborgsfirandet på kyrkans innergård.

Yngre i Wien
...och för de som inte längre är barn, finns vår ungdomsgrupp var 3:e onsdag i månaden, efter kvällsmässn kl 18.

Saknar du något i vår barnverksamhet, eller skulle vilja göra något för barn och unga i kyrkans regi?

Tveka inte att ta kontakt med oss!

Barnkören uppträder i kyrkan på Gentzgasse Wien

Tonprickarna!

Barnkören för oss från 6 år och uppåt. När? Söndagar kl. 12.30

Barngruppen har invaderat barnrummet på övervåningen 2013. Föräldrar samspråkar med varandra medan barnen leker för fullt.

Bäbisgrupp (0-2)

En grupp för de allra minsta med medföljare

Kontaktuppgift / kyrkoherden

Kyrkoherde: Peter Styrman
Mobil: +43.699.19477205
Mail: kyrkoherden@svenskakyrkan.at

Jourhavande präst i Sverige: Se länk allra längst ner på sidan.