Närbild på två kaffekoppar på fat och hallongrottor.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Mötesplatser

Vi tycker om att mötas. Det finns många olika sätt att vara tillsammans, mötas för samtal och kaffe, eller soppa och underhållning. Ensamhet är inte alltid det vi valt och därför är det skönt att vi som kyrka kan erbjuda många former av mötesplatser för människor i alla åldrar och situationer.

Diakoni

Diakoni är att möta människan och dennes utsatthet på den plats och i den situationen där hon befinner sig. Diakonin utgår ifrån allt det som Jesus Kristus gjorde för sina medmänniskor.

Närbild på notiserna på någons Facebook-sida på datorn.

Sociala media

Du hittar Uppvidinge pastorat i flera sociala media

Messy Church

En stökig kyrka för stökiga människor i en stökig värld. Messy Church är ett sätt att vara kyrka för alla åldrar som involverar kreativitet, firande av att vi är skapade av en älskande Gud. En öppen, gästfri gemenskap. En kyrka för ALLA