Foto: Upplandsmuseet, UUB, Stockholms stadsmuseum, Wikimedia commons, Riksarkivet, gapminder.org, Förenta nationerna

Över 100 kända personer på Gamla kyrkogården i Uppsala

Nyhet Ändrad

En webbplats för dig som vill lära känna kulturhistoriskt intressanta personer på egen hand på Gamla kyrkogården i centrala Uppsala. Nu har fler lagts till.

Nya personer har lagts till:

Läs mer om Frithiof Holmgren, Adolf Noreen, Åke Holm och Louise Stiernstedt samt många, många fler - via persongalleriet eller kartan.

Med dator eller smart telefon

På Gamla kyrkogården, med anor från 1600-talet, vilar flera berömda svenskar. Genom en översiktskarta kan du lära känna dem via din dator eller smarta telefon.

Webbplatsen ger kyrkogårdsbesökare möjlighet till läsning om de kulturhistoriskt intressanta personer som är gravsatta på Gamla kyrkogården i Uppsala.

Klicka på bildlänken nedan: