Vad är konfirmation?

Ordet konfirmation betyder bekräftelse och inom Svenska kyrkan innebär konfirmationen en bekräftelse av dopet. I dopet lovar Gud att stå vid din sida genom livet, oavsett vad som händet, och i konfirmationen får du möjlighet att utforska det löftet och lära dig mer om kristen tro. Konfirmationen är en tid för eftertanke, frågor och gemenskap. Du är inte ensam om att fundera över livet och här får du både tid och utrymme för dessa frågor tillsammans med andra i din ålder.

Konfirmation 2023-2024 (födda 2009)

Vi träffas och lär känna varandra, oss själva och Gud. Vi träffas varannan onsdag mellan 15.30 och 18.00 i Tvååkers församlingshem. Fyra lördagar ger vi oss iväg på resa. Vi åker till Nordens ark, Bodaborg, Universeum och Köpenhamn. Vi ses för inskrivning söndagen den 17 september. Välkommen med din anmälan.