En skugga på en tegelvägg av någon som skriver på sin mobiltelefon.

Samtalsmottagning

Ibland kan livet vara tungt. Då kan det vara bra att ha någon att prata med, för att prata hjälper. Svenska kyrkan Trollhättan erbjuder samtalsstöd för alla, oavsett ålder, sexualitet eller religion.

Det är helt kostnadsfritt och utan journaler. Här kan du prata med en professionell medmänniska – diakon eller präst med tystnadsplikt – för stöd och vägledning. Ingen fråga är för stor eller för liten.

Så fungerar tystnadsplikten i Svenska kyrkan

Boka samtal

Ring 0520-47 29 85 tisdagar 09-10, övrig tid röstbrevlåda (vi ringer upp)
eller sms:a till 076-11 75 325.
Du kan även boka genom att fylla i formuläret nedan så återkommer vi till dig.

För att du ska få ett så bra samtalsstöd som möjligt behöver vi veta vem vi ska sätta dig i kontakt med. På samtalsmottagningen finns personer som är särskilt utbildade i samtal med unga vuxna. Därför ber vi dig kryssa i den ruta som överensstämmer.

Beskriv kortfattat vad du vill prata om.

Du kommer att bli kontaktad av personal från samtalsmottagningen för att bestämma en tid för ett första samtal. Dina personuppgifter raderas så fort kontakt har tagits.

RELATERAD INFORMATION

Kyrkans SOS

Vill du prata med en medmänniska? Vi lyssnar på dig! Ring till SOS-telefonen 0771-800 650 varje dag, året om, eller skriv till SOS-brevlådan. För dig mellan 12 och 25 år finns även Nätvandrarchatten, två kvällar i veckan.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Nätvandrarchatten

Nätvandrarchatten är till för dig som är 12-25 år. Du är välkommen att prata om det som känns svårt och jobbigt för dig, eller bara småprata med en trygg vuxen. De som chattar är personer som jobbar i Svenska kyrkan. Alla har tystnadsplikt och du är helt anonym.