En bilväg som går förbi Kyrkans hus, där är också en flaggstång med Svenska kyrkans flagga samt några bilar vid sidan av vägen.
Foto: Tone Westerlund

Kyrkans hus, Tidaholm

Det är många som känner sig hemma i Kyrkans hus i Tidaholm. Det är ofta tusen personer som besöker huset varje vecka, allt från grupper för de små till de äldre. Lokalerna används även till dop- och begravningssamlingar.

Uthyrning av lokaler i Kyrkans hus

Kyrkans hus hyrs ut till företag, kommun och föreningar under dagtid på vardagar. Privat uthyrning är bara möjligt vid dop och begravning. I övrigt hänvisas du till övriga församlingshem.

I kartan längst ner på sidan kan du läsa mer om Kyrkans hus och hur du hittar hit.

Om du önskar låna eller hyra lokal

Lokalerna lånas ut gratis till medlemmar i samband med dop, konfirmation, vigsel och begravning. Svenska kyrkan Tidaholms församlingslokaler har två hyresnivåer:

1. En ordinarie taxa för t.ex. företag, kommun eller landsting och
  2. En lägre taxa för t.ex. ideell förening, registrerat trossamfund eller privatperson.

Om du vill boka eller är osäker vilken nivå som gäller kontakta expeditionen i Kyrkans hus på telefon 0502-197 70.

Stora salen (kök ingår i mån av tillgång)

Det finns plats för cirka 100 sittande.

Pris för företag/kommun: 2 300 kr.

Pris för föreningar: 1 000 kr.

Konferensrum (20 platser)

Pris för företag/kommun: 800 kr för heldag och 500 kr för halvdag.

Pris för föreningar: 800 kr för heldag och 500 kr för halvdag.

Stor tv finns för videosamtal, företagspresentationer etc.

Har du frågor om uthyrning av lokaler, kontakta

Expeditionen i Kyrkans hus, Norra Kungsvägen 6 i Tidaholm.

Jag vill kontakta expeditionen
Volontärer i svarta förkläden med Svenska kyrkan Tidaholms logga på hjälper torgcafékunder.

Torgcafé i Kyrkans hus

Välkommen till Torgcafé varje onsdag kl. 9-12 i Kyrkans hus, Tidaholm!

En grusväg mellan två åkrar. I vägkanten står en blå skylt med bokstaven M för mötesplats.

Mötesplatser

Svenska kyrkan Tidaholm har grupper och träffar för människor i alla åldrar, barn, ungdomar och vuxna. Välkommen!

En kvinna sitter och samtalar med några andra över en kopp kaffe.

Öppna mötesplatser

Välkommen till Svenska kyrkan Tidaholms öppna mötesplatser.

I kartan kan du hitta till och läsa mer om Kyrkans hus i Tidaholm: