Gatuskylt och beach-flagga framför Brågarps kyrka, bjuder in till sommarkyrka.
Foto: Tina Linde

Sommarkyrka med kyrkmusjakt

Nyhet Publicerad

I år har vi sommarkyrka i Brågarps kyrka vecka 25–26 och i Nevishögs kyrka vecka 27, vardagar kl 13–17.

Kyrkorna är som vanligt öppna mellan kl 8-18 varje dag, men på vardagseftermiddagarna den 17–28 juni i Brågarp och den 1–5 juli i Nevishög finns guider på plats kl 13–17 och berättar om kyrkans symboler, historia och användning. Vi bjuder på kaffe och saft.

Även i år har vi kyrkopresentationer för de yngsta. De får vara med om att leta upp några kyrkmöss som har gömt sig på olika ställen i kyrkan. De barn som lyckas leta upp mössen får ett pris!

Önskemål om begravning på eftermiddagen kan innebära tillfälligt uppehåll i sommarkyrkan, men vi har företrädesvis begravningar på förmiddagarna under den här perioden.