Konfirmaatio

Rippikoulun käymiseen on useita mahdollisuuksia. Lisätietoa niistä saat omasta seurakunnastasi. Mikäli osallistujia on riittävästi, järjestetään Tukholman hiippakunnan alueella myös suomen- tai kaksikielisiä rippikouluryhmiä.
Sinun ei tarvitse olla kastettu osallistuaksesi rippikouluun. Konfirmaatioon osallistuminen sen sijaan edellyttää, että olet vastaanottanut kristillisen kasteen. Se on mahdollista rippikoulun yhteydessä, ellei sinua ole kastettu jo lapsena.

Rippikouluun ovat tervetulleita kaikki, jotka haluavat pohtia elämän suuria ja pieniä kysymyksiä yhdessä toisten kanssa, tutustua lähemmin kristinuskoon ja miettiä omaa suhdettaan Jumalaan. Useimmat käyvät rippikoulun sinä vuonna, jona he täyttävät 15 vuotta, mutta joissakin seurakunnissa järjestetään myös aikuisrippikouluja.