Kirkkomusiikki

Musiikki yhdistää. Korkealaatuisen konserttitarjonnan ohella kirkkomusiikkia voi harrastaa esimerkiksi kuorotoiminnan tai yhteislaulun muodossa - useissa Tukholman seudun seurakunnissa myös suomeksi. Ruotsin kirkon virsikirjakin on suomennettu.

Tukholman seutu tarjoaa mielenkiintoisia tutustumiskohteita myös urkumusiikin ystäville ja uruista kiinnostuneille. Kirkkojemme urkukantaa on kuvattu yhdeksi maailman upeimmista.
Ruotsinsuomalaisilla on käytettävissään myös oma virsikirja. Nykyinen, vuonna 2002 käyttöön otettu Ruotsin kirkon virsikirja pohjautuu suurelta osin vuonna 1986 hyväksyttyyn ruotsinkieliseen virsikirjaan Den svenska psalmboken. Virsikirjaan sisältyy ruotsalaisen tavan mukaan virsien ohella myös Evankeliumikirja, otteita Kirkkokäsikirjasta, rukouskirja sekä otteita Lutherin Vähäkatekismuksesta.
Tukholman hiippakunnan alueella seurakuntien musiikkitoimintaa osallistuu aktiivisesti noin 11 000 laulajaa ja soittajaa. Ruotsinsuomalaisia kirkkomusiikki yhdistää erityisesti kuorotoiminnan ja yhteislaulun merkeissä. Kuorotoimintaa ja lauluiltoja on tarjolla seurakunnissa eri puolilla hiippakuntaa. Suosituin seurakuntien ruotsinsuomalaisista musiikkitapahtumista on Suomesta tuttu  Kauneimmat joululaulut.