Anteckningsmaterial

Bokning och lokaluthyrning

Här finns information och bokningsformulär för dop, vigsel och begravning samt information om hyra av församlingens lokaler i samband med förrättningar.

Ett dop i en kyrka. En liten flicka bär ett dopljus för att överlämna till det nydöpta barnet.

Dop

Dopet är en fest då vi firar att den som döps blir en del i Guds stora familj – den världsvida kyrkan. Här hittar du mer information och du kan skicka önskemål om datum för dop.

Vigsel

Planerar ni att gifta er? På den här sidan finns info om själva vigselgudstjänsten, det finns lite praktiska saker att tänka på och även tips på musik som passar vid bröllop. Här finns också ett bokningsformulär där ni fyller i önskat datum och plats för vigseln.

Avsked vid kistan

Begravning

I begravningsceremonin får vi tacka för den tid som varit. Begravningen är en akt av kärlek och respekt för den som är död. Kontakta expeditionen vid frågor om begravning.

Uthyrning sker enbart i samband med dop, konfirmation, vigsel och begravning, kostnadsfritt till medlemmar i Svenska kyrkan. Är du inte medlem kostar det 500 kronor.

Flera av församlingens lokaler är öppna för bokning i samband med dop, konfirmation, vigsel och begravning. Kyrksalarna hyrs inte ut.

Vid all uthyrning gäller att den inte får förhindra eller störa församlingens egen verksamhet. Uthyrning sker via kontakt med församlingsexpeditionen.

Lokaler och priser

Ett dukat bord

Följande lokaler är öppna för uthyrning:

• Starrkärrs församlingshem (Rymmer 50-55 sittande gäster)
  • Älvängens kyrkas samlingssal (Rymmer 60 sittande gäster)
  • Nols kyrkas samlingssal (Rymmer 50-55 sittande gäster)
  • Nols kyrkas bottenvåning (Rymmer 50-55 sittande gäster)
  • Kilanda församlingshem (Rymmer 30 sittande gäster)

I samtliga lokaler finns det kök, kaffekokare, termosar, porslin m.m att låna. Dock begränsat utrymme för kylda varor.

När du bokat lokal får du en bokningsbekräftelse via mejl. Nyckeltagg hämtas på expeditionen på torsdagar kl. 10.00-14.00. Du skriver också under ett bokningsavtal i samband med nyckelupphämtning och får med dig en checklista med städinstruktioner.

Bokningsförfrågan

Använd formuläret nedan för att skicka en bokningsförfrågan.

Vilken lokal gäller din bokningsförfrågan? Antal sittplatser utskrivet inom parentes.

Kontaktuppgifter till dig

För att vi ska kunna administrera och fakturera uthyrningen behöver vi lagra de personuppgifter du själv angivit här. Du kan återkalla ditt samtycke när som helst, men detta påverkar inte lagligheten av den behandling som redan hunnit utföras. Uppgifterna kommer att raderas efter att fakturering har skett.