Två personer promenerar under samtal.
Foto: Gunilla Wahrenberg

Någon att prata med

Välkommen att ta kontakt för ett samtal eller en pratpromenad

När livet på olika sätt blir ansträngt kan det vara bra att prata med någon. Samtalen kan handla om relationer, någon kris du går igenom, sorg, stress, ensamhet, om tro och tvivel. Kort sagt om livet. Livet är inte alltid så enkelt.

Vi är inte psykologer eller terapeuter.
Vi är medmänniskor med stor vana av samtal och av möten i olika livssituationer.

Du måste inte vara medlem i Svenska kyrkan för att kontakta oss.
Alla åldrar är välkomna.
Våra samtal är kostnadsfria.
Det kan vara ett samtal eller flera.

Vi kan ses i Söndrums församlingsgård eller i Röda Längan (snett emot Söndrums församlingsgård).
När vädret tillåter kan vi sitta utomhus.
Kanske vill du hellre att vi går en promenad och pratar.
Vi kan gå en bit på prins Bertils stig, eller en runda i vårt fina område Hallägret. Där finns fina promenadstigar.
Eller också ses vi någon annanstans som vi kommer överens om.

Välkommen att kontakta oss

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Be en bön, tänd ett ljus

På bönewebben kan du be en bön eller tända ett ljus. Kanske för en närstående eller någon långt bort. Någon frisk eller någon sjuk. För dig själv eller för någon annan.