Foto: Johannes Frandsen / IKON

Körer för vuxna

Vi har körer för både vana och ovana sångare.

AFTER WORK-KÖREN

En opretentiös vuxenkör för dig som bara vill sjunga och må bra och samtidigt prova på körsång. Kanske är du på väg hem från jobbet eller är du bara sugen på att sjunga i kör. Kanske har du sjungit i kör för länge sen och känner dig lite ringrostig. Kort sagt detta är kören för alla som tycker om att sjunga! Ett par tre gånger/termin medverkar vi i gudstjänster. Enkel, blandad repertoar. Vi övar på torsdagar kl 17:30.

Plats Söndrums församlingsgård

KYRKOKÖREN

Blandad fyrstämmig (SATB) vuxenkör med mycket varierad repertoar. Kören medverkar flitigt i församlingens gudstjänster och även vid musikgudstjänster och konserter. Vi åker också på kortare och längre körresor.
Vi övar på torsdagar kl 19:00.

Plats Söndrums församlingsgård

SÖNDAGSKÖREN

En öppen kör för alla
Övar i Söndrums kyrka vissa söndagar kl 10 och sjunger sedan i mässan kl 11. För att få veta vilka söndagar Söndagskören medverkar se församlingens hemsida eller predikoturerna i Hallandsposten.

Plats Söndrums kyrka

Anmälan och information om startdatum med mera: