Körer i Järpås

Det finns körer för både barn och vuxna i Järpås församling.

Hittar du någon verksamhet som du tycker verkar intressant eller som du vill delta i? Då är du varmt välkommen! Hör gärna av dig till respektive kontaktperson om du vill veta mer!

Järpås barnkör

Järpås församlingshem (övervåningen)
Onsdagar kl. 13.30-15.00

Den här barnkören är för dig som är 8-12 år och tycker om att sjunga. Vi övar i församlingshemmet och sjunger i kyrkan flera gånger varje termin. Hör av dig till körledaren om du vill veta mer?

Körledare: Per Bjelkeflo, 0510-48 52 03, per.bjelkeflo@svenskakyrkan.se

Järpåskören

Järpås församlingshem
Onsdagar kl. 19.00

Järpåskören är en blandad vuxenkör med en ganska bred repertoar. Kören har lite drygt 30 medlemmar.
Vi framträder vid de flesta större högtider i någon av pastoratets kyrkor och dessutom vid andra sammanhang såsom Valborgsmässoafton, Nationaldagen och diverse föreningssammankomster.

Vi tar mer än gärna emot fler sångglada människor i Järpåstrakten. Du behöver inte kunna läsa noter, bara tycka att det är roligt att sjunga.
Är du intresserad av att komma med? Tveka inte att kontakta körledaren.

Körledare: Per Bjelkeflo, 0510-48 52 03, per.bjelkeflo@svenskakyrkan.se