Körer i Kållands-Råda

I Kållands-Råda församling finns det flera olika sorters körer man kan vara med i.

Hittar du någon verksamhet som du tycker verkar intressant eller som du vill delta i? Då är du varmt välkommen! Hör gärna av dig till respektive kontaktperson om du vill veta mer!

KUL I DUR - Fsk.klass - Åk 1

Tisdagar kl. 14.30-15.15

En barnkör med mycket sång och lek för dig som precis har börjat skolan. Här får du lära dig sånger med rörelser, spela rytm-instrument och leka sånglekar. Kul i Dur sjunger också vid gudstjänster i kyrkan, då är hela familjen välkommen att delta.

DURKLANGEN Åk 2-3

Råda församlingshem
Torsdagar kl. 13.15-14.40 (inkl. mellanmål)

Detta är kören för dig som fått lite körvana. Du har börjat läsa och får en egen körpärm med noter i. Durklangen sjunger i våra gudstjänster, går luciatåg, spelar julspel och framför musikaler.

Vi hämtar barnen vid Lilleskogs skola.

MARIAKÖREN åk 4-6

Råda församlingshem
Onsdagar kl. 14.15-15.45 (inkl. mellanmål)

Kören för er som går på mellanstadiet! Vi övar sångteknik och stämsång. Vi sjunger i kyrkan och framför musikaler.

Vi hämtar barnen vid Lilleskogs skola.

NOVA VOCES Högstadiet - Gymnasiet

Råda församlingshem
Tisdagar kl. 16.15-17.45. (Mellanmål serveras före körövningen)

Ungdomskör för flickor. Vi övar också sångteknik, stämsång och medverkar i kyrkans gudstjänster. Förutom detta framför kören ett antal luciatåg samt bjuder varje vår in till musikal eller musikcafé med olika teman.

RÅDAKÖREN

Torsdagar kl. 19.00-21.00

En blandad kör med för närvarande drygt 30 medlemmar. Kören sjunger mestadels i våra kyrkor. Ibland samarbetar vi med någon annan kör. Några höjdpunkter är "Sång och musik i advent" som traditionsenligt framförs varje första advent och vårsånger på valborgsmässoafton.

Nya sångare hälsas varmt välkomna!

Körledare: Kristin Lidholm , 070-231 41 67

SENIORKLANGEN

Torsdagar kl. 9.30-11.30

Seniorklangen består av damer som sjunger unisont men också i stämmor. Kören medverkar i gudstjänster och på äldreboende, men även lite annat smått och gott.

Nya sångare hälsas varmt välkomna med eller utan sångvana!

Körledare: Erika Hellström 0510-48 52 02, 072-741 49 88