Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Verksamhet i Skellefteå landsförsamling

Besök öppna förskolan i Anderstorpskyrkan eller lär dig hålla sångrösten igång med Anti Aging-kör. Välkommen till en bred verksamhet i Skellefteå landsförsamling.

En liten tjej hoppar hage.

Barn och familj i Skellefteå landsförsamling

Familjen - hur den än ser ut - är viktig för ditt barns trygghet. Att vara familj kan vara svårt med alla de inre och yttre krav som finns på oss.

Tonåring och äldre i Skellefteå landsförsamling

Vill du hänga med kompisar, spela i band, lära dig mer om Gud, sjunga eller behöver du någon att prata med? Här hittar du just sådana saker.

Mötas och umgås i Skellefteå landsförsamling

Det finns något för alla i kyrkan. För dig som är dagledig finns till exempel flera caféer och lunchträffar. När livspusslet är svårt att lägga, kan en Middagspaus vara räddningen.

Musik och kör i skellefteå landsförsamling

Musik har varit ett självklart inslag i kyrkan under flera hundra år och har en given plats inom Svenska kyrkan.

Fördjupning i Skellefteå landsförsamling

Föreläsningar, workshops och andra evenemang för vuxna som möjliggör goda samtal och sätt att fördjupa sig i kristen tro, miljö/hållbarhetsfrågor och många andra aspekter av livet.