Foto: Alex Giacomini /Ikon

Verksamhet i Kågedalens församling

Tänk så mycket spännande som ryms i ett så tråkigt ord som ”verksamhet”…

Det händer mycket i Svenska kyrkan. Är du sugen på att sjunga i kör, träffa andra föräldrar i en barngrupp eller kanske hitta stillheten eller ny kraft i en gudstjänst?
Längtar du efter att träffa andra i din ålder eller samtala om det du varit med om, och hoppas på? I kyrkan finns många möjligheter att få nya vänner, prova på något nytt eller fortsätta med något som du älskar att göra.

Aktiviterna är uppdelade på olika sidor utifrån ålder och typ av verksamhet. Kom förbi och upptäck något nytt! Du är hjärtligt välkommen!

Några lamm- och fårgosedjur och en träkäpp står på golvet i en kyrka.

Gudstjänst

Gudstjänster med möten, stillhet och valfrihet. I Svenska kyrkan i Skellefteå kan du hitta gudstjänster flera gånger i veckan, men gemensamt för alla församlingar är att vi firar gudstjänst varje söndag.

Stöd och samtal

Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Då kan det vara skönt att ha någon att prata med. Välkommen att kontakta präst eller diakon för samtal om det du grubblar, oroar dig eller gläds över just nu.

En liten tjej hoppar hage.

Barnverksamhet i Kågedalens församling

Familjen - hur den än ser ut - är viktig för ditt barns trygghet. Att vara familj kan vara svårt med alla de inre och yttre krav som finns på oss.

Tonåring och äldre i Kågedalen

Vill du hänga med kompisar, spela i band, lära dig mer om Gud, sjunga eller behöver du någon att prata med? Här hittar du just sådana saker.

Mötas och umgås i Kågedalens församling

Det finns något för alla i kyrkan. För dig som är dagledig finns till exempel flera caféer och lunchträffar. När livspusslet är svårt att lägga, kan en Middagspaus vara räddningen.

Musik och kör i Kågedalens församling

Musik har varit ett självklart inslag i kyrkan under flera hundra år och har en given plats inom Svenska kyrkan.