Foto: Magnus Aronson, Alex Giacomini, Johannes Frandsen /Ikon

Musik och kör i Sankt Olovs församling

I församlingen finns det många möjligheter för er att uppleva musikens närvaro, antingen genom att lyssna på andra eller att själv delta i någon av våra många körer.

Konsertverksamhet

Slå dig ner och lyssna till musiken som fyller kyrkan. Eller ta del av en konsert digitalt. Svenska kyrkan erbjuder en scen för alla, proffs som amatörer.

Någon spelar piano.

Spela själv

Många av våra musiker erbjuder också enskild undervisning i t.ex orgel, piano eller sång. Kanske har du drömt om att spela på den majestätiska kyrkorgeln, förgylla gudstjänsten med din musik eller har du en idé om att starta ett band med dina vänner?

Lunchmusik i Sankt Olovs kyrka

Andra torsdagen varje månad kl. 12.15-12.45 blir det lunchmusik i Stadskyrkan. Välkommen in i värmen för en stunds musik mitt i stadens puls.

Musik i Alhemskyrkan

Tisdagar kl 13.00 - 13.30 är du välkommen till Alhemskyrkan för en stunds musik och andakt.