Foto: Shutterstock

Fördjupning i Skellefteå landsförsamling

Föreläsningar, workshops och andra evenemang för vuxna som möjliggör goda samtal och sätt att fördjupa sig i kristen tro, miljö/hållbarhetsfrågor och många andra aspekter av livet.

Skapelsetid 1 september - 4 oktober.

”Skapelsetid är ett världsvitt initiativ där kyrkor och samfund i bön, gudstjänst och handling söker vägar att värna den jord Gud älskar. Detta är ett uppdrag vi alltid har men som uppmärksammas lite extra under en period varje höst. Skapelsetid, på engelska ”Season of Creation”, börjar alltid den 1 september som är världsböndagen för skapelsen och avslutas den 4 oktober, på den Helige Franciskus dag.

Samtal om tro och liv i Anderstorpskyrkan

En öppen grupp där vi läser kommande söndags texter och samtalar om livet vi lever utifrån dem, tittar på text och sammanhang. Torsdagar jämna veckor kl 13.00 - 15.00

Samtal om söndagens texter i församlingsgården

I Församlingsgården (Brännavägen 23), tisdagar kl 13.00 får vi möjlighet att i en öppen grupp samtala om kommande söndags bibeltexter.