En liten tjej hoppar hage.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barn och familj i Skellefteå landsförsamling

Familjen - hur den än ser ut - är viktig för ditt barns trygghet. Att vara familj kan vara svårt med alla de inre och yttre krav som finns på oss.

Det finns en styrka i att få dela med oss av det som är svårt och det som är våra glädjeämnen. Vi är ju bara människor - men tänk så bra om vi kan hjälpas åt att vara människor!

En bebis i sparkdräkt ligger på rygg på golvet.

För bebisar i Skellefteå landsförsamling

Självklart finns det verksamhet för vår allra yngsta! Det är aldrig för tidigt att sjunga och ramsa tillsammans med små barn. Och för dig som är vuxen och hemma med barn, kan det vara skönt att få en stund tillsammans med andra vuxna att dela vardagen med.

Några mammor sitter i en ring på golvet med sina bebisar. En bebis tittar nyfiket på ett levande ljus som står i mitten.

Öppna förskolan i Skellefteå landsförsamling

Öppna förskolan, barn- och föräldraträffar...  begrepp som väcker minnen hos många eftersom det är verksamhet som har funnits i många år. Hit kan du som är hemma med barn komma och få en stund tillsammans med varandra och med andra barn och vuxna.

En flicka sitter och målar en kotte.

Upp till ca 12 år i Skellefteå landsförsamling

För de barn som är gamla nog att delta i aktiviteter på egen hand finns många alternativ! Vad vill du göra?