En liten tjej hoppar hage.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barn och familj i Jörn-Bolidens församling

Familjen - hur den än ser ut - är viktig för ditt barns trygghet. Att vara familj kan vara svårt med alla de inre och yttre krav som finns på oss.

Det finns en styrka i att få dela med oss av det som är svårt och det som är våra glädjeämnen. Vi är ju bara människor - men tänk så bra om vi kan hjälpas åt att vara människor!

Barn och familj i Jörn-Bolidens församling

En flicka sitter i knät på en ledare runt ett bord. Några andra barn sitter bredvid.

Öppna förskolan med babysång i Boliden

Öppen förskola för barn tillsammans med vuxen. Kaffe, te och vatten bjuder vi på. Frukt och smörgås finns att köpa.

En liten flicka sitter i knät på sin mamma och ler mot en flicka bredvid henne som sträcker fram en docka.

Arbete med asylsökande i Jörn-Bolidens församling

I Jörn-Bolidens församling bedrivs ett omfattande arbete med orternas asylsökande.

Några mammor sitter i en ring på golvet med sina bebisar. En bebis tittar nyfiket på ett levande ljus som står i mitten.

Messy Church i Boliden

Messy Church är ett sätt att samla människor i alla åldrar och låta dem tillsammans få uppleva vad det innebär att vara en del av den kristna gemenskapen utanför söndagsgudstjänsten.