Fullsatt kyrka firar gudstjänst

Musik

Musik är engagerande! Musik piggar upp, tröstar och lugnar. "Må-bra"- hormonerna ökar i kroppen efter en stunds musicerande och man blir en gladare och friskare människa av körsång. Inte undra på att körsång är Sveriges största folkrörelse.

Vill du delta aktivt finns flera körer i Saltsjöbadens församling att välja mellan. Vill du bara lyssna, kom till kyrkan och njut av någon av våra fina konserter!

I Saltsjöbadens församling finns möjlighet till körsång  och musikstunder för alla åldrar - från nyfödda till seniorer. Är du intresserad - välkommen att höra av dig!

Minikören

Vi fokuserar på glädjen i sången och att ha kul tillsammans. Ålder: 5-6 år. Torsdagar kl 16.00–16.35. Start 18 januari!

Barnkören

Vi fokuserar på glädjen i sången och att ha kul tillsammans. Torsdagar kl. 16.45–17.30, Saltsjöbadens församlingshem. Ålder: 7 år och uppåt. Start 18 januari.

PopUp-kör

Sjung soul och gospel i vår! Vi avslutar med en konsert tillsammans med LaGaylia Frazier.

Saltarkören

En kör för alla oavsett förkunskaper. Vi övar på dagtid onsdagar kl 13.00–15.00 i församlingshemmet. Start 23 augusti.

Saltsjöbadens kyrkokör

Saltsjöbadens Kammarkör

Kören, som funnits sedan 1913, samlar ca 40 sångare. Kören medverkar i gudstjänster och egna konserter, men sjunger också tillsammans med Alicia i julkonserter, större verk och festgudstjänster. Kören har genom åren genomfört många turnéer. 2022 bytte kören namn till Saltsjöbadens Kammarkör.

Vokalensemblen Alicia

En diskantkör som sjunger både klassiska och nyskrivna verk för kvinnoröster, både a cappella och i samarbete med professionella musiker. Alicia medverkar i gudstjänster och egna konserter, men sjunger också tillsammans med Kyrkokören i julkonserter, större verk och festgudstjänster.

Musiktips!

Om du vill ha löpande information med e-post om församlingens körkonserter och övriga musikevenemang, så kan du anmäla ditt intresse genom att fylla i dina uppgifter i det här formuläret. Vi inte lagrar några personuppgifter förutom själva mailadressen du anmält för att prenumerera på detta utskick. Självfallet lämnar vi inte ut dina uppgifter till tredje part och du kan när som helst avregistrera dig (se sidfot i nyhetsbrevet). E-postadressen som lämnas i samband med prenumeration av detta nyhetsbrev sparas bara så länge som du är prenumerant